20-40% من تمويلات قطاع المياه في أفريقيا تضيع بسبب الفساد

من ويكي الأخبار
اذهب إلى التنقل اذهب إلى البحث

الأثنين 14 أبريل 2014


كتب سفير غرب أفريقيا لسلامة المياه مصطفي سيسي عن الفساد في قطاع المياه على شبكة صحافيو “واش”:

«النص الأصلي:The issue of accessing pure and affordable water is a fundamental human right but this is not given the much needed attention. Corruption in the water sector is ripe and involves all classes of people ranging from the ordinary man, politicians, Heads of Water Institutions and even Non-Governmental organizations working in this sector.Report on “Corruption in the water sector” by Water Integrity Network in a book titled “Training Manual on Water Integrity” states that in the sub-Sahara Africa, forty-four percent (44 %) of the countries are unlikely to attain the Millennium Development Goal target for drinking water eighty-five percent (85%) are unlikely to attain the sanitation aspect. Estimate by the World Bank report suggests that twenty –forty percent (20 – 40% ) of water sector finances are being lost to dishonest practices.»

«ترجمة:إن مسألة الحصول على مياه نقية وبسعر معقول حق أساسي من حقوق الإنسان ولكنه لا يحظى بالاهتمام الكافي. وصل الفساد في قطاع المياه إلى حد بعيد بحيث يشمل كل طبقات المجتمع بدءًا بالإنسان العادي مرورًا بالساسة ورؤوساء مؤسسات المياه وكذلك المنظمات غير الحكومية التي تعمل في هذا القطاع.

في تقرير عن “الفساد في قطاع المياه” في كتاب نشرته شبكة سلامة المياه بعنوان “دليل التدريب في سلامة المياه” يظهر أن 44% من دول جنوب الصحراء الأفريقية غير مرجح أن تبلغ الهدف الإنمائي للألفية في شرب المياه، و85% غير مرجح حصولهم على نظام للصرف الصحي. وحسب تقرير للبنك الدولي فإن (20-40%) من تمويلات قطاع المياه تذهب أدراج الرياح بسبب الفساد والممارسات الخاطئة في أفريقيا.»

مصادر[عدل]


Font Awesome 5 solid bookmark.svg